Blog

758 kawasan terlibat gangguan bekalan air pada 23 Julai

KUALA LUMPUR, 16 JUL: Sebanyak 758 kawasan di wilayah Petaling, Klang, Shah Alam, Gombak, Kuala Lumpur, Hulu Selangor, Kuala Selangor dan Kuala Langat akan terlibat dengan gangguan bekalan air berjadual antara 36 hingga 84 jam, bermula 23 Julai ini.

Ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan dan Komunikasi Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd, Abdul Raof Ahmad berkata, gangguan melibatkan 758,570 akaun pelanggan itu berikutan pelaksanaan kerja penambahbaikan sistem bekalan air di Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (LRA SSP1) bermula 9 pagi pada 23 Julai bagi meningkatkan kecekapan sistem bekalan air kepada pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Bantuan lori tangki air akan digerakkan berdasarkan keperluan dan keutamaan kepada pengguna dan premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis, klinik kesihatan dan lain-lain. Selain itu Pusat Khidmat Setempat akan diaktifkan bermula 8 pagi, 25 Julai 2019 selain penempatan tangki-tangki statik di lokasi strategik dan premis kritikal,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Air Selangor, Suhaimi Kamaralzaman dalam kenyataan yang sama menasihatkan pelanggan untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan memohon kerjasama pelanggan agar tidak menyimpan bekalan secara berlebihan dan menggunakan air dengan berhemat.

Untuk menyemak kawasan terbabit dan tempoh masa gangguan, orang ramai boleh merujuk di pautan https://www.syabas.com.my/carianmudahssp1, laman web www.syabas.com.my, aplikasi Air Selangor serta laman sosial Facebook “Air Selangor” dan Twitter @air_selangor.

Status terkini perkembangan kerja-kerja penambahbaikan dan juga status pemulihan bekalan juga akan dikemaskini melalui hebahan media.

Pelanggan juga boleh mendapatkan bantuan pelanggan di talian 15300, WhatsApp ke 019-2800919 atau 019-2816793 dan menghantar SMS ‘Tanker’ dan hantar ke 15300.

– BERNAMA

758 kawasan terlibat gangguan bekalan air pada 23 Julai

KUALA LUMPUR, 16 JUL: Sebanyak 758 kawasan di wilayah Petaling, Klang, Shah Alam, Gombak, Kuala Lumpur, Hulu Selangor, Kuala Selangor dan Kuala Langat akan terlibat dengan gangguan bekalan air berjadual antara 36 hingga 84 jam, bermula 23 Julai ini.

Ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan dan Komunikasi Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd, Abdul Raof Ahmad berkata, gangguan melibatkan 758,570 akaun pelanggan itu berikutan pelaksanaan kerja penambahbaikan sistem bekalan air di Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (LRA SSP1) bermula 9 pagi pada 23 Julai bagi meningkatkan kecekapan sistem bekalan air kepada pengguna di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Bantuan lori tangki air akan digerakkan berdasarkan keperluan dan keutamaan kepada pengguna dan premis kritikal seperti hospital, pusat dialisis, klinik kesihatan dan lain-lain. Selain itu Pusat Khidmat Setempat akan diaktifkan bermula 8 pagi, 25 Julai 2019 selain penempatan tangki-tangki statik di lokasi strategik dan premis kritikal,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Air Selangor, Suhaimi Kamaralzaman dalam kenyataan yang sama menasihatkan pelanggan untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan memohon kerjasama pelanggan agar tidak menyimpan bekalan secara berlebihan dan menggunakan air dengan berhemat.

Untuk menyemak kawasan terbabit dan tempoh masa gangguan, orang ramai boleh merujuk di pautan https://www.syabas.com.my/carianmudahssp1, laman web www.syabas.com.my, aplikasi Air Selangor serta laman sosial Facebook “Air Selangor” dan Twitter @air_selangor.

Status terkini perkembangan kerja-kerja penambahbaikan dan juga status pemulihan bekalan juga akan dikemaskini melalui hebahan media.

Pelanggan juga boleh mendapatkan bantuan pelanggan di talian 15300, WhatsApp ke 019-2800919 atau 019-2816793 dan menghantar SMS ‘Tanker’ dan hantar ke 15300.

– BERNAMA